ایمیل وبلاگ

ایمیل وبلاگ: DaryayeElm.Blogspot@gmail.com

مرداد ۲۴، ۱۳۸۹

بالا بردن سرعت Firefox به صورت باور نکردنی با چند کلیک


در این که هنوز هم مرورگر فایرفاکس سریعترین و قدرتمندترین مرورگر دنیاست شکی نیست ، این مرورگر که از سرعت بسیار بالایی در بارگزاری صفحات وب بهره می برد امنیت بسیار بالایی نیز دارد. شاید مهم ترین مشکلی که بتوان به این مرورگر گرفت مصرف نسبتا بالاتر آن با توجه به مرورگرهای دیگر از فضای سخت افزاری سیستم باشد.
میزان فضایی از حافظه رم که در هنگام استفاده از این مرورگر مصرف می شود شاید بیشترین میزان در مقایسه با دیگر مرورگرها باشد؛ در این ترفند جالب که هیچ نیازی به نرم افزار خاصی ندارد قصد داریم تا افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس را ا دو برابر تضمین کرده و در عین حال فضای مصرفی حافظه رم را در هنگام اجرای فایرفاکس تا حد زیادی کاهش دهیم.
نکته مهم این است که این ترفند تنها برای کاربرانی که از ارتباط اینترنتی ADSL بهره می برند مناسب بوده و تاثیرگذار خواهد بود. پس از انجام این ترفند ساده مطمئنا متوجه تفاوت آن نسبت به قبل خواهید شد. انجام این ترفند شامل چند قسمت خواهد شد.
در نوار آدرس فایرفاکس عبارت about:config را تایپ نموده و وارد یک صفحه جدید شوید. در صفحه با پیغامی رو به رو می شوید که می بایست با زدن دکمه I’ll be careful , I promise وارد صفحه اصلی تغییرات شوید . ( توضیح این که در تمامی موارد ترفند : این مرحله نیز تکرار خواهد شد )
اما برای افزایش سرعت لود نمودن صفحات وب نیز باید مراحل زیر صورت گیرد:
وارد صفحه about:config شوید .
” network.http.pipelining ” را پیدا نموده و مقدار آن را با دوبار کلیک به ” True ” تغییر دهید.
” network.http.proxy.pipelining ” را پیدا نموده و مقدار آن را با دوبار کلیک به ” True ” تغییر دهید.
” network.http.pipelining.maxrequests ” پیدا نموده و با دوبار کلیک مقدار آن را برای مثال به عددی مانند ۳۰ تغییر دهید. این عمل باعث می شود که در یک لحظه ۳۰ بار مرورگر شما از سرورسایت برای گرفتن اطلاعات درخواست دهد.
در آخرین مرحله با راست کلیک برروی صفحه و از گزینه ” New ” وارد قسمت ” Integer ” شده نام را ” nglayout.initialpaint.delay ” قرار داده و مقدار آن را ” ۰ ” قرار دهید. انجام این مرحله هم باعث می شود که مرورگر شما برای دسترسی به اطلاعات سایت ۰ ثانیه صبر کند.
ساخت و تغییر مقدار ” network.dns.disableIPv۶ ” به ” False “
ساخت و تغییر مقدار ” content.notify.backoffcount ” به ” ۵ ” و ساخت و تغییر مقدار ” ui.submenuDelay ” به ” ۰ ” انجام این مرحله در افزایش سرعت را به پایان خواهد رساند.ضمنا این سه مقدار باید به صورت Integer ساخته می شوند.
انجام این مراحل تا حد زیادی در سرعت بارگزاری مرورگر فایرفاکس تاثیر گذار خواهد بود به طوری که پس از مدت کوتاهی حتما متوجه این تغییر در سرعت نیز خواهید شد.
مرحله پایانی هم برای کاهش ۱۰ مگابایتی حافظه مصرفی رم در زمان minimize بودن فایرفاکس است:
بازهم وارد صفحه ” about:config ” شوید.
با راست کلیک در صفحه و انتخاب گزینه ” Boolean ” ، از زیر مجموعه های گزینه ” New ” ، نام را ” config.trim_on_minimize ” و مقدار را ” True ” انتخاب کنید.
حالا مرورگر خود را یک بار Restart کرده و از سرعت بالا هم در اجرا و هم در بارگزاری صفحات لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر