ایمیل وبلاگ

ایمیل وبلاگ: DaryayeElm.Blogspot@gmail.com

مرداد ۳۱، ۱۳۸۹

Key Distribution Methods In Wireless Sensor Networks

در شبکه‌های حسگر بی‌سیم روش‌های متعددی برای توزیع کلید وجود دارد که بطور جامع در تحقیقی مورد بررسی قرار گرفته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فایل زیر را دانلود کنید.

محقق: الهام هرمزی

مرداد ۲۹، ۱۳۸۹

How to Remove Write Protect Virus

 شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که قصد پاک کردن فایل‌های فلش خود را دارید اما با پیام Write Protect مواجه می‌شوید. در این صورت حتی نمی‌توانید فلش خود را Format کنید. پس چکار باید کرد؟

برای از بین بردن این ویروس چند راه وجود دارد:
  1. ساده‌ترین راه استفاده از یک آنتی‌ویروس بروز شده می‌باشد.
  2. فلش خود را با سیستم‌عامل محبوب Linux فرمت کنید.
  3. از این برنامه استفاده کنید. برنامه‌ای کم حجم (136 کیلوبایت) ولی مؤثر.
  4. در صورت عدم موفقیت، از این برنامه‌ها استفاده کنید که ۹۹٪ جواب می‌ده.

مرداد ۲۴، ۱۳۸۹

رهایی از پیام “This Program Might Not Have Installed Correctly” در ویندوز ۷


حتماً برای شما هم پیش آمده, وقتی نرم افزاری نصب می کنید یا حتی اجرا می کنید با پیام “This Program Might Not Have Installed Correctly” in Windows 7″ برخورد می کنید. در مرحله اول به نظر پر اهمیت میاد اما در عمل اکثر موارد فقط آزار دهنده می باشد و هیچ کمکی نمی کند.
امروز به شما نشان خواهیم داد چگونه از دست این پیام راحت شوید.
جهت خواندن مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید…

۱ – ابتدا بر روی Start کلیک کنید و سپس بر روی گزینه Computer راست کلیک و Manage را اتخاب کنید:

۲- در پنجره جدید سمت چپ گزینه “Services” را انتخاب کنید. در سمت راست بر روی گزینه “Program Compatibility Assistant Service” دابل کلیک کنید تا پنجره جدید باز شود:

۳- در پنجره جدید کافیست در بخش “Startup Type” گزینه “Disabled” را انتخاب نمایید و OK را کلیک کنید تا از دست این پیام راحت شوید:

بالا بردن سرعت Firefox به صورت باور نکردنی با چند کلیک


در این که هنوز هم مرورگر فایرفاکس سریعترین و قدرتمندترین مرورگر دنیاست شکی نیست ، این مرورگر که از سرعت بسیار بالایی در بارگزاری صفحات وب بهره می برد امنیت بسیار بالایی نیز دارد. شاید مهم ترین مشکلی که بتوان به این مرورگر گرفت مصرف نسبتا بالاتر آن با توجه به مرورگرهای دیگر از فضای سخت افزاری سیستم باشد.
میزان فضایی از حافظه رم که در هنگام استفاده از این مرورگر مصرف می شود شاید بیشترین میزان در مقایسه با دیگر مرورگرها باشد؛ در این ترفند جالب که هیچ نیازی به نرم افزار خاصی ندارد قصد داریم تا افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس را ا دو برابر تضمین کرده و در عین حال فضای مصرفی حافظه رم را در هنگام اجرای فایرفاکس تا حد زیادی کاهش دهیم.
نکته مهم این است که این ترفند تنها برای کاربرانی که از ارتباط اینترنتی ADSL بهره می برند مناسب بوده و تاثیرگذار خواهد بود. پس از انجام این ترفند ساده مطمئنا متوجه تفاوت آن نسبت به قبل خواهید شد. انجام این ترفند شامل چند قسمت خواهد شد.
در نوار آدرس فایرفاکس عبارت about:config را تایپ نموده و وارد یک صفحه جدید شوید. در صفحه با پیغامی رو به رو می شوید که می بایست با زدن دکمه I’ll be careful , I promise وارد صفحه اصلی تغییرات شوید . ( توضیح این که در تمامی موارد ترفند : این مرحله نیز تکرار خواهد شد )
اما برای افزایش سرعت لود نمودن صفحات وب نیز باید مراحل زیر صورت گیرد:
وارد صفحه about:config شوید .
” network.http.pipelining ” را پیدا نموده و مقدار آن را با دوبار کلیک به ” True ” تغییر دهید.
” network.http.proxy.pipelining ” را پیدا نموده و مقدار آن را با دوبار کلیک به ” True ” تغییر دهید.
” network.http.pipelining.maxrequests ” پیدا نموده و با دوبار کلیک مقدار آن را برای مثال به عددی مانند ۳۰ تغییر دهید. این عمل باعث می شود که در یک لحظه ۳۰ بار مرورگر شما از سرورسایت برای گرفتن اطلاعات درخواست دهد.
در آخرین مرحله با راست کلیک برروی صفحه و از گزینه ” New ” وارد قسمت ” Integer ” شده نام را ” nglayout.initialpaint.delay ” قرار داده و مقدار آن را ” ۰ ” قرار دهید. انجام این مرحله هم باعث می شود که مرورگر شما برای دسترسی به اطلاعات سایت ۰ ثانیه صبر کند.
ساخت و تغییر مقدار ” network.dns.disableIPv۶ ” به ” False “
ساخت و تغییر مقدار ” content.notify.backoffcount ” به ” ۵ ” و ساخت و تغییر مقدار ” ui.submenuDelay ” به ” ۰ ” انجام این مرحله در افزایش سرعت را به پایان خواهد رساند.ضمنا این سه مقدار باید به صورت Integer ساخته می شوند.
انجام این مراحل تا حد زیادی در سرعت بارگزاری مرورگر فایرفاکس تاثیر گذار خواهد بود به طوری که پس از مدت کوتاهی حتما متوجه این تغییر در سرعت نیز خواهید شد.
مرحله پایانی هم برای کاهش ۱۰ مگابایتی حافظه مصرفی رم در زمان minimize بودن فایرفاکس است:
بازهم وارد صفحه ” about:config ” شوید.
با راست کلیک در صفحه و انتخاب گزینه ” Boolean ” ، از زیر مجموعه های گزینه ” New ” ، نام را ” config.trim_on_minimize ” و مقدار را ” True ” انتخاب کنید.
حالا مرورگر خود را یک بار Restart کرده و از سرعت بالا هم در اجرا و هم در بارگزاری صفحات لذت ببرید.

مرداد ۲۳، ۱۳۸۹

با Zoho دیگر نیازی به مایکروسافت آفیس ندارید


Zoho يکي از ابزارهاي آفيس تحت وب است که اخيراً سر و صداي بسيار زيادي به پا کرده و نه تنها توانسته کاربران زيادي را به خود جذب کند، بلکه با خدمات گسترده اي که ارائه مي کند، کاربران خود را از استفاده از ديگر ابزارهاي آفيس در محيط وب بي نياز کرده است. اين نرم افزارها در وب سايت اين شرکت به آدرس www.Zoho.com قابل دسترسي است.

در اين مقاله سوالات متداولي که در سايت رسمي Zoho منتشر شده و ممکن است براي هر کاربر تازه وارد آن پيش بيايد براي خوانندگان عزيز ترجمان وب عيناً ترجمه شده است و اميدواريم از آن نهايت استفاده را ببريد.


در لینک زیر میتوانید مقاله مورد نظر را دانلود کنید.
http://rapidshare.com/files/412932300/ZOHO.pdf.html

۸ قابليت ويندوز ۸ معرفی شد


از هم‌اکنون تا زمان تکميل ويندوز 8 و عرضه آن به بازار حدود 2 سال باقي مانده است و از مهم‌ترين قابليت‌هايي که مايکروسافت براي ويندوز 8 در نظر گرفته، سازگاري اين محصول براي به‌اشتراک‌گذاري فايل‌ها با محصولات HP، OEM و ديگر شرکاي مايکروسافت است



بر اساس آخرين برنامه‌ريزي‌هاي مايکروسافت، 8 قابليت کاربردي که قرار است در ويندوز 8 به کار گرفته شوند در زير آورده شده است:
- ورود به رايانه با تشخيص چهره کاربر به جاي رمز عبور: در سال 2012 ميلادي حسگرهاي به‌کار رفته در دستگاه‌هايي مانند ميکروفون‌ها، دوربين‌هاي ديجيتالي، گيرنده ماهوره‌اي GPS، سيستم‌هاي سرعت‌سنج، دماسنج و حسگرهاي مغناطيسي که با رايانه‌هاي شخصي سازگار هستند، به ويندوز 8 امکان مي‌دهند که پس از تشخيص چهره کاربر اجازه ورود به رايانه را صادر کند.
- امکان پيروي ويندوز 8 از دستگاه‌هاي الکترونيکي: مايکروسافت در نظر دارد نسخه جديد سيستم‌عامل خود را از حالت ماشين-محور خارج کرده و به صورت کاربر-محور ارايه دهد. اين مسئله به اين معني خواهد بود که ويندوز 8 مي‌تواند زماني که شما از رايانه شخصي به لپ‌تاپ و به دستگاه‌هاي ديجيتالي کوچک‌تر منتقل مي‌شويد، خدمات متناسب با شما را ارايه دهد.

- پشتيباني از نمايشگر لمسي مانند iPad: مايکروسافت به همکاران خود توضيح داده است که ويندوز 8 را با قابليتي بهتر از نمايشگر لمسي iPad اپل عرضه مي‌کند. اين سيستم‌عامل همچنين مي‌تواند از سيستم‌هاي سرعت‌سنج، سيستم هوشمند شناسايي محل استقرار کاربر، سيستم تشخيص نور محيط و ... پشتيباني کند.

- تماشاي فيلم‌هاي HD در تلويزيون‌هاي بي‌سيم: ويندوز 8 قابليت سازگاري با انواع دستگاه‌هاي الکترونيکي از جمله گيرنده‌هاي تلويزيوني را دارد و مي‌تواند امکان تماشاي فيلم‌ها با کيفيت بسيار بالاي HD را فراهم کند. بر اين اساس کاربر مي‌تواند لپ‌تاپ خود را روشن کند،‌ فيلم مورد نظر خود را در اينترنت بيابد، و با يک کليک آن را به صورت بي‌سيم به تلويزيون خود انتقال داده و آن را تماشا کند.

- بارگذاري ابزارهاي مورد نياز از فروشگاه Windows App Store: مايکروسافت مانند فروشگاه اينترنتي که اپل هم‌اکنون براي آيفون و iPad عرضه کرده، مرکز اينترنتي ويژه‌اي عرضه مي‌کند که کاربران در سراسر دنيا مي‌توانند کليه ابزارها و برنامه‌هاي مورد علاقه خود متناسب با سيستم‌عامل ويندوز 8 را از آن بارگذاري کند.
- کشتن ويروس و حفظ اطلاعات کاربران: ويروس‌ها معمولا با قابليت تخريب اطلاعات ذخيره شده روي رايانه‌ها عرضه مي‌شوند، اما ويندوز 8 به گونه‌اي ساخته مي‌شود که بدون آسيب رساندن به اطلاعات مي‌تواند کليه ويروس‌ها و برنامه‌هاي مخرب را از بين ببرد.
- بوت شدن رايانه بدون درنگ: يک بررسي که در مارس 2010 انجام شد نشان داد که زمان صرف شده براي بالا آمدن ويندوز مهم‌ترين عامل نارضايتي کاربران محسوب مي‌شود. بر اين اساس مايکروسافت قصد دارد ويندوز 8 را به گونه‌اي طراحي کند که بالا آمدن آن طول نکشد و از زمان روشن کردن رايانه تا بالا آمدن سيستم هيچ زماني صرف نشود. در ويندوز ويستا زمان بوت شدن رايانه 40 ثانيه بود که در ويندوز 7 اين رقم به 37 ثانيه رسيد. اما مايکروسافت قصد دارد آن را در ويندوز 8 صفر کند.
- امکان کنترل بيشتر بر رايانه: يکي از مهم‌ترين اهدافي که مايکروسافت در ويندوز 8 دنبال مي‌کند، آسان‌سازي استفاده از ابزارها و ارتقا تجربيات رايانه‌اي کاربران است. مايکروسافت در اين سيستم‌عامل روش‌هاي جديد ارتباط با رايانه را در اختيار کاربران مي‌گذارد و امکان کنترل بيشتر رايانه را براي کاربران فراهم مي‌آورد.

مرداد ۲۱، ۱۳۸۹

Localization in Wireless sensor network - Part 2

در ادامه‌ی بررسی روش‌های مکان‌یابی در شبکه‌های حسگر بی‌سیم، دو مقاله را مورد بررسی قرار دادیم که می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

References:

[1]    D. Singelee, B. Preneel, “Location Verification using Secure Distance Bounding Protocols”, IEEE Computer Society, 2005, pp. 834-840.

[2]    B. Waters, E. Felten, “Secure, private proofs of location”, Princeton Technical Report TR-667-03, 2003.

مرداد ۱۹، ۱۳۸۹

نحوه‌ی استفاده از SFC برای عیب‌یابی فایل‌های سیستمی

SFC مخفف System File Checker‌ می‌باشد. این ابزار همانطور که از نامش پیداست برای عیب‌یابی فایل‌های سیستمی بکار می‌رود. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که ویندوزتان بدرستی که نکرده و گاه و بیگاه Crash‌ می‌کند و یا ممکن است ویروسی برای اجرا شدن خودکار هنگام راه‌اندازی ویندوز، خود را به فایلی (مثلاً Explorer.exe) بچسباند. در این مواقع از ابزار SFC استفاده می‌کنیم تا با Scan کردن فایل‌های سیستمی، فایلی که باعث خرابی شده را شناسایی کرده و ورژن اصلی آن فایل را جایگزین ورژن فعلی بکند. برای استفاده از این ابزار مراحل زیر را طی کنید:
  1. Start Menu > All Programs > Accessories > right click on Command Prompt > Run as Administrator
  2. Type "SFC /Scannow"
بعد از اجرای دستور فوق باید کمی صبر کنید تا فایل‌های سیستمی Scan شوند. بعد از اتمام کار، برای اینکه متوجه شوید کدام فایل باعث خرابی بوده و آیا ابزار SFC توانسته است آن فایل را جایگزین کند یا نه، دستور زیر را در Command Prompt تایپ کنید.
findstr /C:"[SR] Cannot repair member file" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfcdetails.txt
در واقع با اجرای دستور فوق، شما logهای که ابزار SFC نتوانسته آن را تعمیر کند را از فایل Cbs.log جدا کرده و در فایل جدیدی به نام sfcdetails.txt قرار می‌دهید. فایل جدید حاوی اطلاعات مربوط به دفعات مختلفی که از این ابزار استفاده کردید می‌باشد. پس باید به زمان و تاریخ برای پیدا کردن خطای مورد نظر توجه کنید.
برای مشاهده‌ی فایل log دستور زیر را در Command Prompt‌ وارد کنید:
edit sfcdetails.txt
نمونه‌ای از این log:
2007-01-12 12:10:42, Info                  CSI    00000008 [SR] Cannot
repair member file [l:34{17}]"Accessibility.dll" of Accessibility, Version =
6.0.6000.16386, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_MSIL (8), Culture neutral,
VersionScope neutral, PublicKeyToken = {l:8 b:b03f5f7f11d50a3a}, Type
neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral in the store, file is missing
بعد از پیدا کردن فایلی که ابزار SFC‌ قادر به تعمیر آن نبود، مراحل زیر را طی کنید تا مشکل را برطرف سازید:
  1. Start Menu > All Programs > Accessories > right click on Command Prompt > Run as Administrator
  2. Type "takeown /f Path_And_File_Name"
  3. Type "icacls Path_And_File_Name /GRANT ADMINISTRATORS:F"
  4. Copy Path_And_File_Name_Of_Source_File  Path_And_File_Name_Of_Destination
با اجرای دستورات فوق، در واقع شما حق دسترسی مدیر سیستم و مالکیت فایل را به خود واگذار کردید و سپس فایل اصلی را با دستور Copy جایگزین فایل فعلی می‌کنید.
به مثال زیر توجه کنید:
  1. takeown /f E:\windows\system32\jscript.dll
  2. icacls E:\windows\system32\jscript.dll /grant administrators:F
  3. copy E:\temp\jscript.dll E:\windows\system32\jscript.dll
این ترفند بر روی ویندوزهای زیر قابل اجرا می‌باشد:
  • Windows Vista Enterprise 64-bit Edition
  • Windows Vista Ultimate 64-bit Edition
  • Windows Vista Business
  • Windows Vista Business 64-bit Edition
  • Windows Vista Enterprise
  • Windows Vista Ultimate
  • Windows 7 Enterprise
  • Windows 7 Home Basic
  • Windows 7 Home Premium
  • Windows 7 Professional
  • Windows 7 Starter
  • Windows 7 Ultimate

Refrence:

مرداد ۱۵، ۱۳۸۹

آپلود سنتر عکس پی سی دی افتتاح شد

Up.P30Day.com

در آپلود سنتر سایت می توانید عکس های خود را آپلود و به دوستان یا در سایت خود نمایش دهید. همچنین قابلیت ثبت نام و مدیریت بر عکس ها در این نسخه وجود دارد.
ویژگی های آپلود سنتر پی سی دی :
1- پهنای باند و فضای نامحدود برای تمامی کابران
2-سالم ماندن عکس های آپلود شده بدون محدودیت زمانی !
3- تضمین 99.9 %
Uptime برای سرور های آپلود عکس پی سی دی
4- بدون هیچ محدودیت برای استفاده در سایت های دیگر یا در ایمیل

بازیابی پسورد در برنامه های مختلف با Password Recovery Bundle 2010.1.50

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که نام کاربری و یا کلمه ی عبوری را که تا چند روز پیش با استفاده از آن به اکانت موردنظرتان دسترسی پیدا می کردید ، گم کرده باشید ؟ در چنین مواقعی اگر امکان بازیابی پسورد به وسیله سوال های امنیتی باشد و آنها را نیز به خاطر داشته باشید می توانید پسورد گم کرده ی تان را پیدا کنید اما در غیر اینصورت می بایست منتظر امداد های غیبی بمانید تا بلکه چیزی به ذهنتان خطور کند !
Password Recovery Bundle نام یک نرم‌افزار حرفه ای و بسیار کاربردی است که به شما کمک می کند تا بدون نیاز به معجزه و یا تفکر زیاد به راحتی به یوزرنیم و پسوردی که در نرم افزارهای مختلف وارد کرده اید دسترسی پیدا نمایید . این اکانت های گم شده می تواند مربوط به شناسه مسنجر های شما ، ایمیل ، مرورگر اینترنت ، سرور FTP و بسیاری از برنامه های دیگر باشد . به وسیله این برنامه قادر خواهید تا پسورد بیش از 45‌ نرم‌افزار مختلف را به سادگی انتخاب نام از لیست موجود ، کرک کنید ! بدین ترتیب شما صرفه جویی بسیاری در وقت ارزشمند و سرمایه ی تان خواهید نمود و بدون مراجعه به تکنیسین های رایانه ای و فقط با یک بار اجرا نمودن Password Recovery Bundle می توانید پسورد های از دست رفته ی خود را بیابید .
لازم به ذکر است عواقب سو استفاده از این برنامه به عهده ی کاربران می باشد !

دانلود Password Recovery Bundle 2010.1.50 (لینک مستقیم)
دانلود Password Recovery Bundle 2010.1.50 (غیر مستقیم)